O nás

2015-10-22 22:43:37

MooDoo - loving touch of light...

Lampy
Věříme, že náladové lampy MooDoo jsou nositelem přírodní síly a energie. Přináší jedinečnou náladu a hru světla a stínu a svým kouzlem svádí k relaxaci. Milují doteky světla a nás inspirují k životu. 

Proč papír
Papír, jako přírodní materiál nás v podstatě provází po celá tisíciletí a po celý náš život, je to člověkem zpracovaný materiál, který za dobu své existence prošel dlouhým technologickým vývojem, ale svoje základní vlastnosti si udržel do dnes, má dar duše, miluje lidské doteky stejně jako doteky světla, snadno se s ním pracuje, je poddajný když má být poddajný, dá se stříhat, mačkat, trhat ohýbat, lámat i potisknout vhodným motivem. Stačí malý vhodně volený zlom - vzniká nosník, žebro - papír ztrácí ohebnost , lehký řez nožem a máme ztrátu vnitřního pnutí. Pokud kombinujeme vše dohromady, stává se přesně definovanou prostorovou stavbou.

Materiál 
Technologie MooDoo Nano – laminovaný, vysoce odolný, voděvzdorný, antistatický papír u svícnů s nehořlavou úpravou je výsledkem spolupráce studia MooDoo a progresivní papírny NanoGraph dceřiné společnosti ceninové papírny Neograph zaměřené na vývoj a produkci nano papíru. Materiál mimo svou technologickou hodnotou vyniká také estetickou úrovní připomínající v průsvitu jakoby síť biologických 
neuronů.

Balení
Lampy jsou baleny v ekologicky a prostorově úsporném „flat pack“ balení. Stínidla i balení jsou plně recyklovatelná. Papír produktu ani balení není výráběn z dřevin deštých pralesů.


Slovo designera Tomáše Paula

„Naše lampy nejsou samoúčelným hledáním estetických forem výsledného tvaru svítidla v běžném smyslu designování statického výtvarného díla nebo průmyslového výrobku. Proto se také bráníme názvu svítidla a preferujeme označení světelné objekty. Pravda je, že v podstatě každý trojrozměrný objekt je z hlediska našeho vnímání, prostorového vidění tvarován světlem, nicméně světlo tady hraje jaksi vedlejší roli, považuje se za něco samozřejmého. V našem případě jde o vědomou snahu pracovat se „světlem“ nejen jako s fyzikální jednotkou, ale i jako s předpokládaným nosičem nějaké energie, jako s filosofickou jednotkou symbolizující počátek vzniku života, poznání. Výsledný tvar je výhradně hrou světla, stínů, propustnosti materiálu, jeho schopnosti vodit světlo. Je výsledkem intuitivní tvorby, jakéhosi efektu tvůrčí extáze, podvědomých a mnohdy jakoby zautomatizovaných pochodů vycházející z dlouhodobého drilu práce s materiálem. Samotné doteky s ním, vyvolávají zpětnou vazbu nevědomých postupů a výsledek je vlastně programové překvapení – jakási (stejně jako funguje přirozený evoluční vývoj v přírodě) řízená náhoda. Světelný objekt tak neplní jen funkci lampy, trojrozměrného výtvarného díla, ale působí i jako zdroj energie, imaginace. Byli bychom rádi, aby byl vnímán jako součást snahy hledání světla – osvícení v duchovní rovině.